Opravdu Bible tvrdí, že sex patří až do manželství?
Odpovídají: Dr. Chris Richard a Dr. Liz Jones
Jsme ve válce
Okolnosti, za jakých prožíváme svá intimní sblížení, jsou pro Boha důležité. Byl to jeho nápad stvořit sex a on také určuje, kdy a s kým by k této zkušenosti mělo docházet. Bůh už „na počátku“ vymezil sex pro manželství (Mt 19,4–5) a tam má podle jeho úmyslu zůstat i nadále, aby se tímto způsobem upevňovala láska mezi manželi a aby se jim mohly rodit děti. Bible od začátku až do konce trvá na tom, že praktikovat jakoukoli sexuální aktivitu mimo manželství je špatně.
Má-li někdo pohlavní styk s osobou, která je ve svazku manželském s někým jiným, nazývá se to cizoložství neboli smilstvo a Bůh to výslovně zakazuje ve Starém i v Novém zákoně (Ex 20,14; Žd 13,4). Pokud se někdy ocitnete v pokušení k cizoložství, pak bedlivě popřemýšlejte nad přísným a opakovaným varováním z Přísloví 5 až 7 o sociálních, finančních i duchovních následcích tohoto hříchu. „Kdo s ženou cizoloží, nemá rozum, k vlastní zkáze to činí“ (Př 6,32).
Celý článek m§žete dočíst zde.
![]() |
Pravá láskaDr. Chris Richard a Dr. Liz Jones |
Nový zákon se o sexu zmiňuje na mnoha místech. Jak už jsme uvedli dříve, Ježíš nám předkládá dva (a pouze dva) stavy, ve kterých Bůh nachází zalíbení – buď jsi v manželství a žiješ sexuálně aktivní život, anebo jsi bez závazku (čili single) a jsi tudíž i sexuálně neaktivní (Mt 19,3–12). Při této události se Ježíš dostává do křížového výslechu ohledně otázky, zda je možné se rozvést. Sami učedníci přitom zůstanou šokováni Ježíšovou nekompromisní odpovědí, ve které jen opět zdůrazňuje nepomíjivost manželského svazku a hříšnost cizoložství. Učedníci na to reagují zvoláním: „Jestliže je to s mužem a ženou takové, pak je lépe se neženit“ (v. 10). Zřejmě totiž dospěli k názoru, že alternativou k výlučnosti stavu manželského, který na člověka klade velké nároky, by mohlo být poněkud volnější nemanželské sexuální uspořádání. Hned vzápětí je čeká další šok, když zjistí, že jako jedinou alternativu k manželství jim Ježíš předkládá stav „eunuchů“, tedy těch, kdo jsou nuceně sexuálně neaktivní, ať už proto, že nemají jinou volbu, anebo proto, že si tento stav sami zvolili „pro království nebeské“ (v. 12). Ježíš zde ani náznakem nezavadí o to, že by byla dovolena nějaká sexuální aktivita mimo manželské soužití.
Další ponaučení o tom, že sex patří do manželství, vyplývá ze zákazu „sexuální nemorálnosti“ (např. 1K 6,18; Ef 5,3). Slovo, které se v mnohých moderních verzích překládá jako nemorálnost, přitom znamená jakoukoli sexuální aktivitu mimo manželství, a to včetně předmanželské sexuální intimity, cizoložství i homosexuálních styků.
Vyhledávat sexuální vzrušení mimo manželské soužití znamená příčit se tomuto přikázání. Boží slovo nás varuje, abychom se „tomu útesu vyhnuli“, ale my se právě tím, že v sobě probouzíme sexuální vášeň, sobecky vydáváme až k samému okraji smrtelně nebezpečného srázu. Takový přístup jen odráží špatný postoj srdce člověka, kterého zajímá pouze, jak daleko ještě může zajít, místo aby raději celým srdcem poslechl Boha.
Sexuální čistota začíná touhami našeho srdce. Ježíš řekl: „Já však vám pravím, že každý, kdo hledí na ženu chtivě, již s ní zcizoložil ve svém srdci“ (Mt 5,28). Ježíš nás varuje, abychom neživili svou vnitřní sexuální touhu skrze myšlenky a představy jakožto náhražku za skutečný sexuální akt. (Jak je přitom obtížné se těmto myšlenkám vyhýbat uprostřed společnosti, která umisťuje sexuálně provokativní obrázky všude, kam se podíváte.) Jestliže to, co Ježíš říká, platí pro naše myšlenky, musí se to vztahovat i na naše skutky. (Praktické rady, jak reagovat tváří v tvář pokušení, najdete v 6. kapitole.)
Sex...
- ... stvořil Bůh. Genesis 2,24
- ... je dobrý dar od Boha. Genesis 1,31
Účelem sexu je...
- ... upevnit manželství. Genesis 2,24
- ... plodit děti. Genesis 4,1
Sexuální intimita patří pouze do manželství
- Genesis 2,24
- Efezským 5,3
- Židům 13,4
- Exodus 20,14
Z knihy Pravá láska
https://www.poutnikovacetba.cz/poutnikova-cetba/prava-laska-dr-ch-richards-a-dr-l-jonesova.html
S přáním Božího pokoje,
vaši Jan a Iva Suchých
- Published in